Miejsce na małe wesele – czy łatwo je znaleźć?

Postanowiliśmy skontaktować się bezpośrednio z kilkoma – w naszym odczuciu – ciekawymi miejscami na małe wesele i zapytać, czy są otwarci na mniejsze grupy. Odpowiedź była różna i tego się spodziewaliśmy. Jesteście ciekawi, dlaczego? Czytajcie dalej.

Dlaczego część miejsc niechętnie podchodzi do organizacji mniejszych przyjęć weselnych?

Przedsiębiorca tworząc biznes plan przedsięwzięcia przyjmuje pewne założenia. Miejsca, które dysponują własną kuchnią liczą z reguły na większe uroczystości. Ciężko się temu dziwić. Ich marża rośnie zdecydowanie po przekroczeniu określonej liczby Gości. Wynika to z tego, że szereg kosztów to koszty stałe, które ponosi się bez względu na wszystko.

Odwiedzając takie miejsca możesz słyszeć o ‘liczbie minimalnej’. Nierzadko spotkasz się z tym, że nie będziecie mogli wybrać spośród wszystkich dostępnych terminów.

Inaczej jest w przypadku miejsc, które nie posiadają własnej kuchni. Dysponują jednak zapleczem kuchennym, które dostosowane jest do pracy cateringu. Wówczas, mniejsze wesela są możliwe. Oczywiście musicie się liczyć z wyższymi kosztami organizacji takiego wydarzenia – catering też ma swoje koszty stałe, na które składają się logistyka, wynajmem termosów, podgrzewaczy, pieca konwekcyjnego itd.

Bazując jednak na doświadczeniu branżowym, możemy powiedzieć, że pary zdają sobie z tego sprawę. Zwykle to osoby, które podejmują świadome wybory. Mówiąc wprost – nie porównują ‘ceny za talerzyk’ z szacowaną kwotą, którą znajdą w kopertach 😉 O zgrozo! Chcą znaleźć się w gronie najbliższych i nie ulegają jakiejkolwiek ‘presji’ przy tworzeniu listy Gości 😀 Uważają, że mniej znaczy więcej. Nie ukrywamy – kibicujemy takiemu podejściu.

Wesele w restauracji? Bądź gotowy na brak wyłączności.

No tak. To prawda. Niemniej, można to w pewien sposób ‘obejść’. Albo poszukać miejsc, które nie są tak duże i będą wprost idealne dla zaplanowanej liczby Gości. Alternatywnie, pomyślcie o czymś zupełnie innym – np. o przestrzeni kreatywnej do wynajęcia, która dysponuje zapleczem kuchennym. Możecie wówczas znaleźć firmę cateringową, która zadba o oprawę kulinarną, lub poszukać Szefa Kuchni na własną rękę – możecie spróbować np. tutaj https://ulalachef.com//

Dla inspiracji, postanowiliśmy podzielić się naszymi wyborami. Jednym z nich jest była pracownia wybitnej polskiej rzeźbiarki Aliny Szapocznikow. 3one33 to Loft położony na parterze zabytkowej kamienicy na warszawskiej Starówce. Wnętrze jest przestronne, jasne i wysokie. Z antresolą, VIP Room-em, barem, zapleczem kuchennym oraz zielonym patio wydaje się być ciekawą propozycją pod organizację kameralnego wesela do max 25 osób.

Wnętrze ma swój niepowtarzalny charakter, a zielone patio zdecydowanie skradło nasze serca. Zresztą zobaczcie sami.

Po więcej zapraszamy na: http://3one33.pl/

Nie musisz skupiać się wyłącznie na Warszawie. Zorganizuj Wedding City Break.

Podobnych miejsc w samej Warszawie nie brakuje. Plusem jest rzecz jasna lokalizacja – większość Gości taksówkami może wrócić do swoich domów. Niemniej, miejsca te są w przeważającej mierze w samym środku dużego miasta. Nie pozbędziemy się gęstych zabudowań oraz jego gwaru. Komuś po prostu musi to odpowiadać.

Dla osób szukających spokoju, ciszy, oddechu mamy inną propozycję – ‘uroczysty wypad’ w gronie najbliższych poza miasto. Pewnie zastanawiacie się o co chodzi?! Już tłumaczymy. Natknęliśmy się na bardzo ciekawą propozycję przygotowaną przez niesztampową przestrzeń położoną około 40km na północny-wschód od Warszawy. Stodoła Borucza od 2023 roku zaprasza swoich gości na weekendowe weselne city break’i. Miraż słów brzmi kosmicznie, ale sam koncept jest warty uwagi.

Jak przebiega Wedding City Break?

Wedding City Break zorganizować możesz w weekendy. Piątki w tym miejscu zarezerwowane są pod jednodniowe wydarzenia. Wybierając weekendową opcję decydujesz się na dwudniowy wynajem – od godziny 12:00, do 20:00 dnia kolejnego. Jaki jest program? Nie ma czegoś takiego, jak program. Miejsce nic nie narzuca, jest tylko dodatkiem do obecności swoich gości. Niemniej, sam koncept ma kilka kluczowych założeń. Ma być to czas spotkania najbliższych sobie osób. Same przyjęcie nie trwa tutaj do samego rana – zwykle kończy się w okolicach 2-3 w nocy. Wówczas Goście udają się do swoich pokoi (w 2021 roku funkcjonowało 5 pokoi dla 10 osób) zlokalizowanych na piętrze w Stodole. Kolejne osoby – jak się dowiedzieliśmy – od wiosny 2022 korzystać będą z uroków nowej części. Dwa oryginalne domki w klimacie skandynawskim oraz leśne spa (o szczegółach miejsce informować będzie niebawem) będą wynikiem ich planów rozbudowy.

Kiedy impreza kończy się max o 2-3 w nocy, wszyscy mają szansę odespać i nabrać nieco sił przed kolejnym dniem. Bez sensu jest przedłużać uroczystość dla 3-4 ‘wujków’, którzy dawno nie mieli okazji się pobawić. Umówmy się – im dalej w las tym grubiej 😉 Rozpięte koszule, wystające torsy, głośne śpiewy. No nie. Absolutnie nie idziemy w tę stronę.

Na Boruczy budzi nas natura. Śpiew ptaków, promyki słońca padające przez korony drzew, czy wpadające przez okna dachowe. Schodzimy na dół – parzymy aromatyczną kawę, wspominamy z innymi wczorajszy wieczór. To kolejny dzień, kiedy nic nie jest robione pod zegarek. Jest spokojnie, czy jak wolicie – slow. Bierzemy pod pachę książkę, kapelusz. Po drodze łapiemy leżak i kierujemy się do ogrodu, którego głównym architektem była sama natura. Bez problemu znajdujemy miejsce dla siebie – pod altaną, na polanie przed Stodołą, na pomoście, na plaży, w brzózkach z tyłu budynku, na tarasie przed domkiem, na podeście do jogi, w szklarni, w drewnianej agorze, wśród drzew, na hamaku, w fińskiej bani… Snujemy się wolno, rozmawiamy, kontemplujemy naturę – siebie nawzajem. Samo miejsce słusznie zauważa – ‘bo w ciszy wszystko smakuje lepiej’. O tak, zgadzamy się z tym.

Same poprawiny – jakbyśmy nazwali to w weselnym polskim slangu, za którym nie przepadamy – nie mają nic wspólnego z poprawinami. Są dniem spędzonym w wyjątkowym miejscu, okolicznościach przyrody, wśród najbliższych. Wszystko dopełnione paroma niezłymi możliwościami, ekstra kuchnią – gotowanie na żywo, ciekawe opcje grilla, muzyką itd.

Więcej o organizacji małego wesela przeczytasz tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You May Also Like